«Автомайданівці» зі всієї України вирушили у Київ на пікет

Тернопільчани вирушили до столиці,- про це повідомляє прес-служба тернопільського “Автомайдану”.

Тернопільську делегацію представляють 4 автомобілі “Автомайдан Тернопіль” і 1 – ГО “Справа честі”. Дорогою до Києва до наших хлопців долучилися Автомайдан Львів-оновлений, Автомайдан Калуш. Уже там зустрілися з активістами “Автомайдан Чернівці”.
Автомайданівці зі всієї України з’їхалися на акцію протесту проти цінової політики на житлово-комунальні послуги. Однак, основною вимогою протестуючих є відставка Арсенія Яценюка, – йдеться у повідомленні.

ГО “Автомайдан Тернопіль” та ГС “Українська Спілка Автомайдан” приєднуються до спільної всеукраїнської акції протесту проти монополії у сфері надання житлово-комунальних послуг та підвищення тарифів, що пройде у Києві. Активісти вимагатимуть введення прозорих та чесних механізмів у сферах тарифів на ЖКГ, надання субсидій та встановленні прожиткового мінімуму.

1. Указом Президента № 715/214 від 10 вересня 2014 року затверджено нове Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Іншим указом Порошенко призначає ВОВКА Дмитра Володимировича тимчасово виконуючим обов’язки Голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (за згодою). Тобто, НКРЕКП не має керівника, лише 25-річного в.о.! В чому причини такої поведінки Президента???

Постановою Кабінету Міністрів № 269 від 17 липня 2014 року скасував контроль з боку Державної комісії по цінах за економічної обґрунтованістю рівня цін, які закладені монополістами у свої розрахунки вартості тарифів. Контроль та погодження органами місцевого самоврядування тарифів було скасовано ще у 2011 році.

Таким чином, створено корупційну схему монопольного встановлення та державного контролю за діяльністю суб’єктів природних монополій на ринку житлово-комунальних послуг. Як результат – МОНОПОЛІЯ «у квадраті». Наслідком цього за класикою економічної науки стало миттєве «захмарне» підвищення тарифів та низька якість надаваних послуг без можливості впливу та контролю з боку громадян.

Зниження ціни природного газу у березні 2015 року з 450 дол.США за 1000м3 до 200 дол.США за 1000м3 не призвело до зниження тарифів, адже законодавством передбачена лише «можливість» а не обов’язок зниження тарифів у випадку зниження цін на енергоносії. Монополісти ж самостійно не зацікавлені у зниженні тарифів, адже це зменшить надходження грошових коштів на їх рахунки.

Відсутній будь-який незалежний контроль за якістю послуг: контроль якості природного газу проводить газопостачальна організація раз на місяць; контроль якості питної води проводить сама ж водопостачальна організація; якість електроенергії у споживача взагалі відсутній.

Незрозуміла логіка держав, коли населення за власники кошти примушують встановити лічильники газу, води, але разом з цим відсутні такі лічильники газу на державному кордоні на вході в газотранспортну систему з боку РФ та відсутні лічильники на кордоні на виході в напрямку ЕС.

Очевидно, що підвищення тарифів стало наслідком не стільки вимог МВФ скільки непрозорим механізмом формування монополіями їх собівартості та відсутністю будь-яких дієвих механізмів контролю.

ВИМОГИ АВТОМАЙДАНУ:

– змінити нормативно-правові акти та ввести процедуру погодження органами місцевого самоврядування (як повноважними представниками місцевих громад) розміру тарифів на житлово-комунальні послуги.

– ввести обов’язків аудит розрахунків структури собівартості тарифів та визначити замовником такого аудиту орган місцевого самоврядування.

– внести зміни до законодавства та передбачити обв’язок НКРЕКП ініціювати та встановлювати знижені тарифи у випадку зниження цін на основні витрат .

– внести зміни до законодавства та передбачити обв’язок виробника послуг провести зниження тарифу у випадку зниження собівартості виробництва.

– внести зміни до законодавства та запровадити механізм контролю за якістю житлово-комунальних послуг суб’єктами природних монополій.

– вжити заходи по негайному встановленню засобів обліку (лічильників) та контроль якості на кордоні на вході в Україну та на кордоні на виході з України;

– створити громадську раду при НКРЕКП з метою контролю з боку громадянського суспільства за роботою по встановленню тарифів на житлово-комунальні послуги.

2. Держава замість дієвого контролю за формуванням тарифів та створенням механізмів економічного стимулювання зниження енергоспоживання запровадила механізм надання субсидій.
Цей анти ринковий метод абсолютно не стимулює споживачів зменшувати енергоспоживання, адже будь-які витрати на житлово-комунальні послуги, які перевищують 15% доходу сім’ї покриваються за рахунок коштів державного бюджету.

Верховна Рада нещодавно прийняла закон “Про ринок природного газу України” з поправкою, яка забороняє облгазам – одним із суб’ктів природних монополій – безкоштовно користуватися державними газорозподільними системами.
Проте такі ж самі монополісти на ринку електроенергії, гарячого водопостачання, теплопостачання, водопостачання та водовідведення залишені без уваги.
Реальність така, що енергорозподільчі тепло розподільчі водорозподільчі та каналізаційні мережі продовжують перебувати у безоплатному володінні монополістів, власниками яких є олігархічні структури. В багатьох випадках відбувається ще і доплата з боку місцевих бюджетів за «витрати по утриманню майна».

ВИМОГИ АВТОМАЙДАНУ:

– провести аудит умов використання розподільчих мереж та іншого майна державної та комунальної власності суб’єктами природних монополій.
– вжити заходи по поверненню у державну та комунальну власність основних засобів інфраструктури природних монополій у сфері ЖКП;
– внести зміни до законодавства та запровадити механізм конкурсного надання в користування майна організаціям, які запропонують найнижчий тариф на житлово-комунальні послуги.
– запровадити механізм безперервного контролю якості послуг та якісних показників природного газу, електроенергії, води.

3. Економічно обґрунтований рівень тарифів (за вартістю та якістю наближених до європейських) має бути збалансований рівнем доходів громадян. Вимога політиків до громадян реально сприйняти необхідність підвищення тарифів до європейського рівня є лицемірством. Спочатку реальний прожитковий мінімум та реальна оцінка вартості життя.

Обов’язок держави – встановити реальний ЧЕСНИЙ прожитковий мінімум. Це дасть реальну картину доходів громадян, рівня тіньової економіки, надасть можливість реально оцінити економічний потенціал країни. Субсидії повинні надаватися тільки соціально незахищеним категоріям громадян.

Встановлення реального прожиткового мінімуму створить механізм реальної оцінки вартості життя, зокрема громадян – військовослужбовців. Це припинить ситуацію, коли нові танки та зброю чиновникам вигідніше продавати за експорт ніж надавати бійцям. Адже життя бійців не має економічного еквіваленту. Недопущення та мінімізація втрат особового складу для командування не мають економічного обґрунтування.
Виходить, що бійців можна озброїти старим автоматом та кинути в бій, а танк економічно вигідніше продати за кордон!!!

Коментарі вимкнені.