Як вчитель з Тернопільщини кардинально змінив підхід до навчання і це спрацювало
Учитель із Заліщиків (Тернопільська область) увійшов до топ-50 номінантів престижної премії Global Teacher Prize Ukraine.
Яка його методика викладання?
“Діти-центеніали, тобто діти, народжені в 1995 — 2012 роках, не є колективістами, — каже вчитель. — До кожного учня потрібен індивідуальний підхід, найкраще вони сприймають інформацію візуально. Я часто проводжу анкетування, щоб дізнатися, чого хочуть школярі, і, коли впроваджую зміни, аналізую, чи дають вони ефект. Стараюся в межах 20 хвилин пояснювати тему. А далі даю джерела інформації і завдання”.
Аби зацікавити дітей, Василь Дяків під час вивчення основ здоров’я використовує відеосюжети з телебачення, освітні фільми, уривки серіалів, приклади із власного життя. Старається розібрати конкретну ситуацію і зробити висновки. Також навчає дітей техніки вибіркового читання, аби у великих текстах могли обрати найсуттєвіше.
“Важлива частина роботи з учнями — різноманітні проекти, над якими діти працюють індивідуально, парами або групами, — додає Василь Дяків. — Це чудова можливість розвиватися, вчитися самостійності, долати труднощі, генерувати та втілювати ідеї”.
На уроках історії вчитель використовує структурно-логічний підхід, щоб учні розуміли історичну послідовність і суть процесів. Другий аспект — емоційне сприйняття.
“Мрію, щоб видали підручник з історії у формі коміксів, — зазначає педагог. — Певен, це буде дуже ефективний проект. Персоніфіковані історичні постаті діти запам’ятають швидше, аніж сухі факти. Треба, щоб дитина зацікавилася, побачила оживлену історію”.
Коментарі вимкнені.