25 грудня Тернопіль відзначить 35-річницю з дня, коли на вулицях міста вперше почали курсувати тролейбуси

22 рогаті електромашини чехословацького виробництва щодня доставляли тернополян у різні куточки міста. На жаль, жоден із тролейбусів, які мали б цього місяця відсвяткувати свій день народження, до цієї дати так і не дочекалися. Зате два 34-річні “ветерани” нині справно курсують Тернополем восьмим маршрутом.

Наразі в арсеналі «Тернопільміськелектротрансу» нараховується близько 60 одиниць техніки. У віці вони не дуже поступаються сьогоднішнім ювілярам. П’ятьом наймолодшим з них ще нема 20. За європейськими мірками термін їх експлуатації завершився. За українськими — «чеські пенсіонери» в самий раз. Придбати нові машини для  підприємства дуже дороге задоволення.

– Один новий тролейбус коштує майже два мільйони гривень, – розповідає директор “Тернопільміськелектротрансу” Андрій Мастюх. – Собівартість проведення власними силами капітального ремонту машини – в межах 200 тисяч. Що краще: купити один новий тролейбус чи відремонтувати шість-сім старих?

Незважаючи та те, що електротранспорт сьогодні є мало не розкішшю, тролейбуси залишаються для тернополян одним із найдешевших видів перевезення. Уже нині собівартість перевезення одного пасажира становить 1,38 грн. Втім підприємство продовжує возити за гривню.

– Майже 80% структури нашого тарифу становить заробітна плата, каже Андрій Павлович. – Її мінімальний розмір за два роки зріс і продовжуватиме рости. Стрибнули ціни на комплектуючі матеріали, запчастини, подорожчали енергоносії. Зважаючи на все це, ми просто змушені будемо переглянути тариф у бік збільшення, він планово зросте на п’ятдесят копійок. До того ж левову частину пасажирів електротранспорту становлять пільговики. За статистикою, на одного платного пасажира припадає два безплатних. Провівши нещодавно обстеження транспортних засобів, підприємство з’ясувало, що з сімдесяти пасажирів тільки двадцять оплачують проїзд. Решта – пільговики.

Зоряна Гарасимів, Номер Один

Коментарі вимкнені.