«Зоряні війни» на автодорогах тривають

Не зупиняючись на нововведеннях нинішньої влади, які, зокрема, очікують у найближчому майбутньому пересічних громадян, хочу порушити тему, що стосується переважної більшості автомобілістів, а саме: застосування на шляхах України вузькопроменевих радарів “Арена”, “Іскра”, “Візир” тощо. Як відомо, працюють вони у режимі надвисокочастотного випромінювання.
Діапазони їх визначені міжнародними угодами,сертифіковані Держстандартом, Мінохорони здоров’я, НДІ з проблем безпеки дорожнього руху. Здається, усе враховане, але…

Уперше прилади надвисокочастотного випромінювання, а саме такими є радари дорожньо-патрульних служб, застосували нацисти – для розігріву їжі в польових умовах, але невдовзі від них відмовилися через шкідливий вплив на самих користувачів. Лазер – обладнання для одержання вузьких пучків світлової енергії високої інтенсивності. В Інтернеті без особливих зусиль ви відшукаєте інформацію, що, зокрема, лазери були створені в 1960 р. М. Г. Басовим, О. М. Прохоровим (СРСР) і Ч. Таунсом (США), відзначеними за це відкриття Нобелівською премією 1964 року.

Існують різні типи лазерів – газові, рідинні й працюючі на твердих тілах. Лазерне випромінювання може бути безперервним та імпульсним. Існують лазери ультрафіолетового, видимого, інфрачервоного й рентгенівського спектра, а також з безперервним та імпульсним випромінюванням. Основу лазера становить активне тіло або активне середовище, у якому більшу частину атомів можна перевести зі спокійного стану в збуджений при звичайній температурі під впливом світлового спалаху лампи накачування або інших зовнішніх впливів. Атоми активного тіла спонтанно випромінюють фотон, який, зустрічаючись з іншим збудженим атомом, вибиває з нього інший фотон, і цей процес лавиноподібно наростає.

Відбиваючись від резонансних екранів, фотони пробивають напівпрозорий дзеркальний екран і виходять вузьким монохроматичним світловим пучком високої енергії. Принцип дії лазерного променя ґрунтується на тому, що енергія сфокусованого світлового пучка різко підвищує температуру в точці, що опромінюється, і викликає коагуляцію (згортання) біологічної тканини.

І ось цей пучок високої енергії спрямовують прямо в очі водієві й пасажирам. Промінь лазерного прицілу легко проходить крізь автомобільне скло, тіло людини, але відбивається від металу, тобто, від кузова автомашини. Цей відбитий промінь й фіксує радар на міліцейському посту. Вихідна потужність випромінювання радарів “Арена”, “Іскра” у нормі становить 25 мВт, максимум 50 мВт, а вихідна потужність радара “Сталкер” – до 100мВт.

Багато це чи мало? Лазерне обладнання у медицині, зокрема для терапії, має вихідну потужність до 20 мВт, при фокусуванні протягом 1-2 хвилин на ділянці тіла й визначеному курсі у межах 10-15 процедур. Усе, що вище 50 мВт, застосовується в хірургії як лазерний скальпель (вище 25 мВт) для коагуляції тканин тощо. При роботі з лазерним устаткуванням у медицині доплачують за шкідливість, не допускається вплив на обслуговуючий персонал прямого лазерного випромінювання. А якщо такий вплив допускається, передусім ушкоджуються очі й шкіра.

Розлади функції зору, як пояснює лікар-офтальмолог Юлія Дикун, можуть бути різними: від незначних морфофункціональних змін до часткової або повної втрати зору. Опіки шкіри можливі при рівнях енергії лазерного випромінювання кілька Дж/см2. Через Інтернет для бізнес-персон пропонуються сині лазерні указки з потужністю потоку тих же 50 мВт. Водночас, в інструкції зазначено: у жодному разі не спрямовувати в очі.

А на автошляхах можна! Починаючи з відстані двох кілометрів (у такому режимі працюють уже встановлені “Арени”, наприклад, при виїзді з Києва). “Арену” встановлено під кутом 25 градусів до напрямку руху автотранспорту. Усередині її розміщений вузькопроменевий радар. Можливий контроль автомобілів як зустрічного, так і позаду. Імпульс посилається кожні дві секунди.

Діапазони частот радарів в Україні: К-діапазон (24,15 ГГц), Ка-діапазон (33,4 ГГц), а це ні що інше як надвисокочастотне випромінювання. Як і в мікрохвильовій печі, про шкідливий вплив якої не знає тільки ледачий. На сайті ДАІ йться, що нове обладнання може безперешкодно працювати при дощі й снігопаді. Звісно, для цього тільки треба збільшити потужність апаратури.

Зазвичай радари фіксують автомобілі на відстані 300-700 метрів. Вважаєте, що тільки в цьому небезпека?!

Помиляєтеся. Адже, як кажуть, на отруту є своя протиотрута. У нашому випадку – всілякі антирадари, що працюють у радіусі 360 градусів. Перебуваючи в потоці автомобілів, ви ніколи не дізнаєтесь, скільки таких приладів сканують вашу машину, і яку дозу випромінювання ви одержуєте.

Може, не варто дивуватися, коли в аварію іноді “на рівному місці” потрапляє той або інший учасник руху.

Не забуваймо, що лазерне випромінювання використовується і в озброєнні, зокрема, встановлюється на військових літаках, вертольотах. А ще є гвинтівки, пістолети, на будь-який смак, принцип роботи у всіх один – лазерне випромінювання.

Порядок на дорозі потрібний, але підтримувати його необхідно не такою ціною. Існують альтернативні нешкідливі варіанти, але спершу хтось повинен ними зацікавитися.

А поки “зоряні війни” на автодорогах України тривають.

Микола Дикун, ОГО

-1 thoughts on “«Зоряні війни» на автодорогах тривають

  • 21:05 | 13.03.2011 о 21:05
    Permalink

    Кому ми потрібні? Ми ж тільки потрібні, щоб бабло для бюджету “паханів” періодично поповнювати. Їх же не міряють… Скоти

Коментарі вимкнені.