Тернополяни й далі “ведуться” на аферистів
Щодня на лінію «102» надходять повідомлення від ошуканих громадян. Всі вони потерпіли від рук невідомих. Схема надзвичайно стара, а потерпілі кожного дня нові. Незважаючи на застереження правоохоронців, люди продовжують повідомляти зловмисникам всі персональні дані. Як наслідок – втрачають власні заощадження.
Працівники поліції зареєстрували одразу два повідомлення про зняття готівки. Краянам зателефонував невідомий та розповів провірену аферистську схему. Чоловік представився працівником банківської установи та розповів, що рахунки власників заблоковані. Аби усунути дану несправність, необхідно повідомити персональні дані, що і зробили краяни. Завдяки цьому аферисти і очистили електронні гаманці. З рахунку жінки зняли 8650 гривень, а з рахунку 29-річного жителя кременеччини 3040 гривень.
Не залишили осторонь аферисти і шістдесятирічного тернополянина. Пенсіонер розмістив оголошення про продаж товару на сайті «OLX». Номер банківської картки чоловік одразу вказав в оголошенні.
Згодом до нього зателефонував псевдопокупець та під приводом купівлі товару, дізнався всі необхідні дані, аби провернути шахрайську схему. Чоловік зрозумів, що його ошукали, коли прийшло смс сповіщення про успішне зняття готівки. Довірливість вартувала чоловікові 5055 гривень
Відомості про події внесено в Єдиний реєстр досудових розслідувань відповідно до частини 1 статті 190 Кримінального кодексу України.
Правоохоронці вкотре наголошують місцевим мешканцям, ніколи, ні за яких обставин, не повідомляти особисті дані невідомим. Інформація щодо карткових рахунків вважається конфіденційною, нею повинні володіти лише власники електронних гаманців.
Ніколи не повідомляйте номер банківської картки, термін її дії, ПІН-код або CVV2-код, а також паролі, що надходять в SMS. Якщо дзвонять і уточнюють ці дані, знайте: це спроба шахрайства.
Суворо дотримуйтеся правил користування карткою, не передавайте ніякої інформації третім особам. Якщо подзвонили і представилися співробітником банку з невідомого номера телефону, не потрібно вступати в дискусію, покладіть слухавку та зателефонуйте на гарячу лінію фінустанови. Всі дзвінки, які надходять з банку клієнту, зберігаються в історії контактів з клієнтом.
Запам’ятайте елементарні правили фінансової безпеки:
• не варто встановлювати на карту ПІН-код, який складається з цифр, що йдуть підряд, а також свою дату народження, тому що подібні комбінації легко підібрати;
• не рекомендується захищати всі свої платіжні картки одним і тим же ПІН-кодом. І головне: ПІН-код необхідно запам’ятати або зберігати окремо від платіжної картки в місці, не доступному для сторонніх осіб – зокрема і родичів;
• не повідомляйте нікому одноразові паролі, які приходять вам на мобільний телефон;
• у разі надходження дзвінка з невідомого номера необхідно терміново передзвонити на гарячу лінію і уточнити у оператора всю інформацію по карті, при втраті або крадіжці – карту заблокувати;
Якщо ж ви потерпіли від рук аферистів, не зволікайте, одразу телефонуйте на лінію «102».
Коментарі вимкнені.