У Тернополі на посаду поліцейського подали 3669 анкет. У Києві вже вдосталь намилувалися формою і б’ють на сполох

Станом на ранок 27 жовтня бути патрульними поліцейськими в Тернополі вже виявили бажання 3669 осіб. Більше половини заяв, 67,5%, зареєстровані онлайн. Про це повідомляє “Досьє102”.

Серед претендентів на посади 65% – чоловіки. 59% з усієї кількості кандидатів мають вищу освіту, 78 % – посвідчення водія. Серед претендентів: 45,7 % – безробітні, 17,4 % – студенти, 6,2 % – діючі співробітники міліції.

Більшість молодих людей, які виявили бажання поповнити лави патрульних, – це тернополяни – 1776 осіб, мешканців області – 1432, жителів інших регіонів – 461.

Участь в конкурсі може взяти кожен громадянин України, не залежно від статі, віком від 21 до 35 років, який фізично розвинений, має водійське посвідчення категорії «В», не має судимостей, вільно володіє українською мовою та прагне змін.

Натомість журналісти газети “Дзеркало тижня” б’ють на сполох: “Ми вже вдосталь намилувалися формою. Настав час аналізувати зміст. Підвищення в 1,5 рази рівня ДТП з постраждалими і загиблими на дорогах Києва; десятки розбитих патрульних машин; безліч непрофесійно складених адміністративних протоколів, що полегшують порушникам уникнення відповідальності; відсутність елементарного аналізу причин виникнення дорожньо-транспортних випадків; приховування реальних показників; жорстка фільтрація офіційної статистики та дефіцит об’єктивної інформації про роботу поліції в Інтернеті — все свідчить про те, що настав час серйозно аналізувати помилки при проведенні головної “вітринної” реформи.

Йдеться про збереження не тільки довіри громадян до нової поліції, а й самих поліцейських — до влади, яка мотивувала їх до чесної праці на країну і вдягла в гарну форму, належним чином не забезпечивши (зумисне чи випадково) необхідними знаннями та професійними навичками. Відтак, поставлено під удар, мабуть, єдину реформу нинішньої влади, яку беззастережно прийняло і в яку щиро повірило суспільство. Поступове повернення довіри населення до правоохоронної системи — факт очевидний, але недостатній для того, щоб говорити про повноцінні успішні перетворення. Можна, звісно, і далі ховати реальні проблеми за гарною картинкою. Та якщо керівництво МВС зацікавлене в остаточному успіху реформи, воно мусить оперативно й водночас ретельно проаналізувати прорахунки і оперативно розпочати корекцію, негайне виправлення допущених помилок. Якщо в нинішню практику набору в поліцію не внести змін, виникне серйозна загроза сфері безпеки дорожнього руху, системі охорони громадського порядку, загроза життю громадян.  Для впровадження реальної, а не глянсової реформи необхідні такі оперативні кроки.  Крок перший. Формування професійного кадрового складу.  Будь-яка державна система працює за правилами, писаними чи неписаними. Або “по поняттях” і “на кишеню”, або за законом і на країну, що продовжує обіцяти нинішня влада. Заміна деталей без оновлення механізму — фікція і блеф. Вбудовувати в закостенілу систему нібито нові пазли, механічно набирати нових працівників, не змінюючи при цьому принципів і цілей усієї системи, — окозамилювання. Не можна одночасно гучно рекламувати успіхи молодих поліцейських і тишком-нишком “дахувати” контрабандні потоки в зоні АТО і Криму. Навіть якщо припустити наявність щирого реформаторського пориву в осіб, відповідальних за перетворення МВС, не уникнути логічного запитання: чому для показового дебюту взяли зовнішні служби ДПС і ППС, а не, приміром, інститут дільничних та кримінальний блок — ключові механізми в системі забезпечення правопорядку? Тільки тому, що так легше забезпечити яскраву картинку? За два місяці можна підготувати презентацію ефектної патрульної служби на гарних і дорогих машинах (отриманих ще попередньою владою за так званим Кіотським протоколом). Але важко сформувати ефективний високопрофесійний підрозділ, здатний вирішувати державні завдання із забезпечення безпеки дорожнього руху та громадського порядку. Тим більше на порожньому місці, відкинувши інституційну пам’ять і професіоналізм старих кадрів, а також проігнорувавши можливість організувати взаємодію між новою поліцією та досвідченими співробітниками міліції, щоб не допустити провалу роботи правової системи. Раніше система підготовки кадрів для роботи в цих службах полягала у піврічному навчанні в школах підготовки працівників міліції. По закінченні якої йшло обов’язкове стажування під наставництвом досвідчених працівників упродовж кількох місяців. Тільки після цього молодий співробітник міг розпочати самостійне несення служби — представляти функції держави у системі правопорядку.  Перші місяці роботи нової поліції продемонстрували, що співробітники, м’яко кажучи, не блискучі у вивченні законів та нормативних документів, які регламентують їхню роботу. Помилки при оформленні ДТП, складанні протоколів, зборі доказової бази, дотриманні заходів особистої безпеки, на жаль, носять масовий характер. Ця прогалина при підготовці поліцейських очевидна. Досі до кінця не зрозуміло, на яких умовах і за якими критеріями призначаються керівники підрозділів.
Більше читайте тут: http://gazeta.dt.ua/internal/yak-zberegti-doviru-do-novoyi-policiyi-_.html

Коментарі вимкнені.