У Тернополі відбудеться презентація результатів проекту “Студенти для органів місцевого самоврядування – 2010”

29 грудня о 12.30 год. в залі засідань Тернопільської міської ради відбудеться прес-конференція, присвячена презентації результатів проекту “Студенти для органів місцевого самоврядування – 2010”, який реалізовується Всеукраїнською громадською організацією “Молодіжна Альтернатива” у партнерстві із Тернопільською обласною молодіжною громадською організацією «Спілка Молодіжного Самоврядуваня» за сприяння Тернопільської міської ради, – повідомляє Поле Правди .

Під час прес-конференції, яка відбудеться за участі міського голови Тернополя Сергія Надала, відбудеться підбиття підсумків проекту “Студенти для органів місцевого самоврядування – 2010”, а також вручення інтернам Сертифікатів учасника проекту “Студенти для органів місцевого самоврядування – 2010”. Також передбачається презентація книжок ВГО “Молодіжна Альтернатива”: “ Болонський процес очима молоді ”, “ Сучасна молодь: проблема чи надія ”, “ Молодіжне безробіття та проблеми розвитку молодіжного підприємництва ”, а також “ Я депутат міської ради… Мої дії ”, до яких, згідно проекту, інтерни мали можливість писати свої статті. Коротко про проект Із 9 березня у Тернополі стартував проект “Студенти для органів місцевого самоврядування – 2009”, який реалізовується громадською організацією “Молодіжна Альтернатива”. Впродовж 2003 – 2008 років “Молодіжна Альтернатива” реалізовує проект “Студенти для органів місцевого самоврядування”, за яким близько 120 студентів з 21 міста України проходять стажування у міських та обласних радах своїх міст. Метою даного проекту є підвищення професійної освіти молоді, отримання професійного досвіду студентами та залучення молоді до активної участі у житті свого міста, через організацію їх роботи у органах місцевого самоврядування. В кожному місті ВМГО «Молодіжна Альтернатива» відбирає шляхом конкурсу по 6 студентів, які стажуються в органах місцевого самоврядування протягом 5 місяців. Порядок їх роботи – по 4 години на день, в після навчальний час. Бажаною також була б письмова характеристика їхньої роботи з боку міської ради. Впродовж періоду стажування студенти – учасники проекту будуть займатися моніторингом засобів масової інформації, редагуванням нормативно-правових документів та підготовкою їх до друку, аналізом документів з питань економічного, політичного, соціального розвитку міста; перекладом нормативно-правових актів інших країн, готувати відповіді на запити та листи до депутатів. Проект реалізовувався у два етапи: перший етап передбачав проведення співбесіди із кандидатами на участь у проекті, за підсумками якого було відібрано 6 студентів, а другий етап передбачав вже безпосереднє стажування у органах місцевого самоврядування. За підсумками проведеної співбесіди, яка відбулася 8 квітня такі студенти були відібрані для проходження стажування: Прізвище, ім’я та по-батькові ВНЗ, спеціальність. Місце проходження стажування Лучка Ольга Іванівна Галицький інститут ім..В.Чорновола, спеціальність – право Департамент економіки (юридичний відділ) Багрій Наталя Андріївна ТНПУ ім. В.Гнатюка, географічний факультет Інформаційно-організаційне управління Пастушак Ігор Миколайович ТНТУ ім.І.Пулюя, спеціальність – біомедичні апарати і системи Управління житлово-комунального господарства та екології Степник Володимир Михайлович ТНПУ ім.В.Гнатюка, інженерно-педагогічний факультет Управління житлово-комунального господарства та екології Костик Олег Петрович ТНТУ ім..І.Пулюя, спеціальність –автоматизація та комп’ютерно інтегровані технології у виробництві Управління житлово-комунального господарства та екології Триюда Руслана Богданівна ТНПУ ім.В.Гнатюка, інститут педагогіки і психології спеціальність – соціальна робота Тернопільський міський центр соціальних служб для сім’ї , дітей та молоді Також за результатами співбесіди було відібрано ще двох студентів, які проходили стажування на волонтерських засадах: Прізвище, ім’я та по-батькові ВНЗ, спеціальність, курс навчання Місце проходження стажування Осадчий Анатолій Володимирович ТНПУ ім. В.Гнатюка, філологічний факультет Прес-служба Тернопільської міської ради Трач Сергій Вікторович ТНПУ ім. В.Гнатюка, інженерно-педагогічний факультет Прес-служба Тернопільської міської ради За час стажування студенти мали можливість відвідувати тренінги та семінари, які проходили у м. Львів та м.Київ; писали статті до книжок на запропоновані теми. Кращі студенти, які позитивно себе зарекомендували під час стажування у органах місцевого самоврядування зможуть взяти участь у співбесіді щодо стажування у комітетах та апараті Верховної Ради України . Контактна особа: Ігор Процик, Координатор проекту “Студенти для органів місцевого самоврядування” в Тернопільській області. моб. тел. (063) 4546661 Унікальність книжок: – Книжки написані студентами-учасниками проекту «Студенти для органів місцевого самоврядування», який реалізовує ГО «Молодіжна Альтернатива» з 2005 року. Протягом лютого-вересня 2010 року близько 130 студентів з 21 міста України мали змогу пройти стажування у міських/обласних радах. – Автори статей висловлюють незаангажовану власну думку щодо проблем молодіжного безробіття, діяльності депутатів, дають оцінку болонської системи та відповідають на сакраментальне питання: сучасна молодь – це проблема чи надія нашої держави. – Наприкінці кожної книги подаються пропозиції до влади. Це основні висновки із матеріалів авторів. Ми віримо, що влада до них прислухається. ПРОПОЗИЦІЇ ДЛЯ ВЛАДИ У книзі “Болонський процес очима молоді” бачимо неоднозначне ставлення студентства до освітніх реформ, які з 2003 року тривають у вузах України. І проблема полягає не тільки в тому, що неможливо сліпо копіювати західну модель освіти, зневажаючи національні традиції, науково-педагогічну школу, ментальність українців. Про те, що процес іде важко, висловлюються і студенти, і викладачі: першим не до вподоби величезне навантаження при самостійному опрацюванні матеріалу, інші заплуталися у системі кредитно-модульного оцінювання чи просто не хочуть відходити від традиційного підходу виявлення якості знань. Як би там не було, однозначного ставлення до Болонського процесу в Україні (та й у Європі) немає. Аналіз наведених думок дає можливість говорити про необхідні зміни: – Система освіти повинна гармонійно поєднуватися з працевлаштуванням студента хоча б на старших курсах. – Українські студенти потребують більшої кількості аудиторних годин, це сприяє розумінню особливостей того чи іншого предмета, усуває проблемні питання у процесі його вивчення – Кредитно-модульна система оцінювання A не панацея у процесі контролю знань. Необхідно використовувати індивідуальний підхід до кожного студента. – Дворівнева система навчання “бакалавр/спеціаліст” та “бакалавр/магістр” обмежує доступ до безкоштовної вищої освіти, адже у багатьох вузах магістратура платна. – Потрібна альтернатива Болонському процесу адже будь-яка уніфікація нівелює національну самобутність спершу освіти, а згодом всієї нації/держави. Отже, Україна вступила у ріку “болонізації”, не знаючи броду. Для того, щоб довести процес до кінця, їй треба реформувати всю освітню галузь, у тому числі систему дошкільних закладів та середньої освіти. Виконання всіх статей Болонського договору вимагає високого рівня розвитку економіки і збалансованості політичних процесів у державі. *** Сучасні молоді люди ображені на державу, її декларативну молодіжну політику, бездіяльність у вирішенні нагальних проблем молодого покоління: навчання щороку стає доступним все меншій кількості вчорашніх школярів, про існування кредитів на навчання молоді люди часто-густо просто не знають, що вже говорити про їх отримання; диплом не гарантує випускникам вузів першого місця роботи; житло не доступне ні молодим спеціалістам/сім’ям, ні іншим категоріям населення. Прикро, що держава провалила реалізацію проголошеного у 2009 році Року молоді в Україні. До того ж молодим людям болить нерозуміння їхніх поривань та проблем старшим поколінням. Що ж робити в ситуації, що склалася? Автори книги “Сучасна молодь: проблема чи надія?” не від когось знають про молодіжні проблеми, адже самі є студентами, аспірантами та молодими спеціалістами, які беруть участь у діяльності громадських організацій, органів місцевого самоврядування, працюють стажерами в органах місцевої влади. Проте молоді автори не просто констатують факти, вони пропонують шляхи виходу із кризи, головний з яких почати хоч щось робити. Отже, для вирішення молодіжних проблем необхідно: – виокремити молодіжну політику в окремий, пріоритетний напрям державної політики. – розробити та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України законопроект про гарантоване забезпечення молоді першим робочим місцем; – розглянути у проектах закону про Державний бюджет України на 2010 і наступні роки збільшення асигнувань на заходи з реалізації молодіжної політики, підтримки молодіжних і дитячих громадських організацій. – збільшити розмір студентських стипендій до рівня прожиткового мінімуму та забезпечити 100-відсоткове фінансування вищих навчальних закладів відповідними коштами з Державного бюджету України, зменшивши кількість приватних вузів. Ресурсом можуть стати міжнародні гранти та залучення інвестицій. – скасувати пільговий проїзд студентів вищих навчальних закладів, натомість сплачувати всім студентам доплату до стипендій на суму середньозважених скасованих пільг. – переглянути оплату проживання в гуртожитках залежно від санітарно-гігієнічних та інших умов та можливість їх експлуатації. – заборонити стягування грошей зі студентів за пропуски занять, перескладання іспитів та заліків. – забезпечити доступність отримання якісної вищої освіти кожною молодою людиною та вдосконалити систему надання освітніх кредитів. – вдосконалити систему надання кредитів на будівництво та придбання житла за рахунок Державного бюджету України для молодих сімей. – забезпечити систему надання сезонної роботи студентській молоді, працевлаштування випускників вищих навчальних закладів; – надавати пільгові умови для створення та діяльності підприємств, засновниками яких є студенти. – забезпечити першочергове надання студентським сім’ям окремих кімнат у гуртожитках. – забезпечити матеріальну допомогу держави студентським сім’ям та молодими сім’ям з дітьми Активна участь юнаків та дівчат у громадському житті – запорука успіху і прогресу нашого суспільства. Життєво необхідно розвивати молодіжний рух, залучати молодь до політичного життя країни. *** Серед численних проблем, окреслених авторами статей у книзі “Я депутат міської ради. Мої дії…” є такі, що потребують першочергового вирішення. Молоді автори дають власне бачення шляхів виходу з кризи. Так, для швидкого і повноцінного спілкування громадян з органами виконавчої влади необхідно запровадити систему електронного урядування. Це не потребує значних зусиль, проте усуне бюрократичні перешкоди при вирішенні злободенних питань. Важливою авторам видається і зміна сутності соціального захисту: він повинен об’єктивно презентувати три групи громадян, які потребують допомоги з боку держави і складатися з соціальної допомоги, соціального наступу та соціальної винагороди. Соціальну допомогу необхідно надавати громадянам, які у зв’язку з об’єктивними обставинами не можуть повноцінно працювати і забезпечити себе: пенсіонерам, інвалідам, дітям-сиротам, новонародженим. Соціальний наступ поширюватиметься на громадян, які мають можливість при певній допомозі самостійно соціально адаптуватися. Соціальну винагороду отримають громадяни, які здійснили соціально значущі вчинки для суспільства та держави. Для ефективного реформування житлово-комунального господарства потенційні державні службовці пропонують не тільки ліквідувати ЖЕК і створити об’єднання співвласників таких житлових комплексів, а й суттєво (у двадцять разів) збільшити штрафи за сміття у громадських місцях. Такі дії у першому випадку привчать громадян до економії власних коштів і дбайливого ставлення до комунального майна, у другому – наповнять міські та селищні бюджети додатковими коштами. Найбільше авторів турбує розвиток туристичної сфери, незалежно від того, пишуть вони про велике місто чи селище. Адже, на їх думку, туристична галузь інвестиційно дуже привабливий сегмент економіки, а щоб зрушитися з місця, потрібно зовсім мало: створити привабливий імідж регіону, виготовити туристичну атрибутику, наповнити міські сайти цікавою та пізнавальною інформацією. Крім того, варто почати реконструкцію та будівництво готелів економ-класу, навчити працівників сфери обслуговування іноземним мовам. А просувати такі починання допоможе участь України та окремих міст у міжнародних туристичних виставках, обмін досвідом з містами-побратимами, розробка нових туристичних маршрутів. Прикметно, що кожен з авторів наголошує на тому, що для перетворень потрібне лише бажання, а час і ресурси можна заний у процесі вирішення питань. *** Розвиток молодіжного підприємництва та подолання безробіття серед молоді – першочергові завдання, які повинна вирішувати держава. Так вважають автори книги “Проблеми розвитку молодіжного підприємництва та боротьба з молодіжним безробіттям”, молоді юнаки та дівчата, які на власному досвіді знайомі з проблемами молоді. Держава тільки декларує підтримку молоді, реальної допомоги з боку місцевих органів влади молоді люди не мають. Це однаковою мірою стосується безробітних та молодих підприємців, які вирішили покинути лави найманих працівників. У питаннях безробіття молоді люди повністю покладаються на державу і хочуть, щоб вона зробила їм крок назустріч, серед яких: – постійний аналіз вітчизняного ринку праці, його потреб і пропозицій вузів; розробка стратегічного плану на найближчі п’ять років; – гарантоване перше робоче місце після закінчення вузу; – співпраця навчальних закладів усіх рівнів акредитації з приватними та державними підприємствами для проходження студентами практики у цих організаціях; – соціальний захист молодих спеціалістів, надання їм житла на пільгових умовах, контроль над дотриманням з боку працедавця норма законодавства; – створення інформаційно-консультативних центрів, які б здійснювали профілактику безробіття, а у випадку його настання змогли б розширити сферу застосування молодою людиною її умінь та навичок. Молоді підприємці стикаються з тими ж проблемами, що й інші представники бізнес-середовища: – недосконале податкове законодавство та його часта зміна унеможливлюють стабільний розвиток підприємництва; – правова неврегульованість питань реєстрації та функціонування новоствореного підприємства гальмує прихід у бізнес молодих ініціативних людей; – молодіжне підприємництво як крок від безробіття потребує численних пільг, консультацій, інформаційних та правових послуг; – на сучасному етапі формування середнього класу вкрай важлива співпраця влади-бізнесу-недержавних громадських організацій. Як бачимо, головною перешкодою на етапі розвитку молодіжного підприємництва є пасивність усіх його учасників. Тільки злагоджена співпраця і бажання перемогти зрушать з місця процес і забезпечать формування в українському суспільстві повноцінного середнього класу.

загрузка...

Comments are closed.