Фатальний транспорт на Тернопільщині
Якщо ще декілька років тому мопеди та скутери були рідкісними гостями на автошляхах, то зараз вони набувають дедалі більшої популярності. Про переваги двоколісних транспортних засобів, оснащених двигунами, не посперечаєшся: вони дешевші та маневреніші ніж автомобілі, швидші ніж велосипеди. Проте у транспортному потоці мопедисти та скутеристи є найбільш незахищеною категорією водіїв.
Про це красномовно свідчить невтішна статистика. Як розповів інспектор сектору профілактичної роботи УДАІ УМВС в Тернопільській області Микола Ігнатченко, з початку року на Тернопільщині за участю водіїв малогабаритних транспортних засобів сталося майже три десятка дорожньо-транспортних пригод, у тому числі дванадцять з їх вини. Внаслідок аварій четверо осіб загинуло, понад двадцять травмовано.
У минулі вихідні на автодорозі «Гримайлів-Яблунів» водій автомобіля «Джелі» зіткнувся із мопедом, за кермом якого перебував 20-річний житель Гусятинщини. Внаслідок такої «зустрічі», кермувальник меншого транспортного засобу потрапив у травматологічне відділення районної лікарні із численними переломами.
Фатальні наслідки мала інша резонансна дорожньо-транспортна пригода, яка сталася на Кременеччині. Попередньо відомо, що вісімнадцятирічний водій на ділянці дороги поблизу села Розтоки не впорався із керуванням скутера, внаслідок чого виїхав на узбіччя, а в подальшому у кювет, де перевернувся. Юнак загинув на місці події. Наразі причинно-наслідковий зв’язок між отриманими травмами та смертю хлопця встановлюють судмедексперти, аналіз крові загиблого вкаже на його стан на момент аварії. Але попередні висновки експертизи, як стверджують слідчі, уже відомі – юнак перебував у стані алкогольного сп’яніння. Та й свідки, що бачили парубка незадовго до нещасного випадку, стверджують це.
На даний час міліціонери з’ясовують обставини обох дорожньо-транспортних пригод. А поширена на веб-сайтах інформація ніби то про вимагання коштів за розслідування нічим не підтверджена.
Достеменно відомо одне – дорога не пробачає помилок та легковажності. Водіям мототранспорту, як, зрештою, усім іншим, слід суворо дотримуватися Правил дорожнього руху. Найперше, сідаючи за кермо скутера чи мопеда водій повинен одягнути мотошолом, це стосується і пасажирів двоколісників. Такий нехитрий засіб захисту може врятувати життя.
Нагадаємо, що право кермувати мототранспортом мають особи, які досягли 16-річного віку та отримали водійські права категорії А1, А. Така норма діє із жовтня минулого року. За їзду на мопедах, скутерах і мотоциклах без захисних мотошоломів загрожує штраф 51-85 грн. (ст. 121 ч. 5 КУпАП). За їзду на незареєстрованому транспортному засобі без номерного знака – штраф 170-255 грн. (ст. 121 ч. 6 КУпАП), а без посвідчення водія відповідної категорії, техпаспорта й поліса “автоцивілки» – 425-850 грн. (ст. 126 КУпАП), – повідомляє сектор зв’язків з громадськістю УМВС України в Тернопільській області.
Коментарі вимкнені.