У Тернопільському магазині продавець кричала на покупців та відмовилась дати книгу відгуків

Тернополянка Олена Лісова (прізвище та ім’я змінене, – прим авт.) каже, що продавець магазину «Ретекс», що на вул Мазепи, підвищувала голос на покупців, не дала здійснити покупку і попросила покинути приміщення магазину в той час, коли за графіком заклад мав би працювати.

Попросила покинути магазин, щоб помити підлогу

–         Зайшла в магазин в неділю, о 15.40. Продавець одразу сказала, що вони вже закриваються. Я глянула на годинник, запитала, до котрої працює магазин. Продавець повідомила, що до 16. Я відповіла, що я встигну, адже ще 20 хвилин, – розповідає пані Лісова, – Втім, жінка мені заперечила. Сказала, що в 16.00 вони вже мають закрити двері, а ще треба мити підлогу і прибирати.

Продавець голосно жалілась на свою роботу, сказала, що дирекція не доплачує за час, щоб прибрати в магазині. Жінка стверджувала, що повинна вийти з роботи в 16.00, коли в неї завершується робочий день, а повинна постійно затримуватись. Скарги змушені були чути всі покупці, що були в магазині.

Олена Лісова каже, що спочатку на це все не зважала, втім, продавець почала кричати: «Дівчата, чо ви там ходите, підлога там вже помита, чого ви ставите сліди, не бачите, що там вже чисто. Магазин працює з 10 ранку. Прийдете завтра. Не ходіть тут, ми вже закриваємось». Тоді тернополянка запитала про куточок споживача, але продавець відповіла, що ніякого куточку споживача в них нема, інформацію про власника магазину не надала, сама не назвалась. Натомість сказала тернополянці, що та їй псує настрій.

Олена Лісова знайшла в інтернеті номер телефону магазину. Наступного дня директор передзвонив та подякував тернополянці за надану інформацію. Сказав, що книги відгуків у них  в магазині дійсно нема. Втім, жодних вибачень ні від продавця, ні від дирекції не було.

–         Шкода продавця, адже людина незадоволена своєю роботою, але це не має відбиватись на покупцях, – каже Олена Лісова, – та й торгівля відбувається із порушеннями. Тому обов’язково звернуся у відділ захисту прав споживачів. Сама в той магазин більше не піду, але якщо не я, то хтось знову постраждає від такої поведінки.

Радять звертатись у суд

Начальник управління торгівлі, побуту та захисту прав споживачів міської ради Василь Хомінець каже, що Олена Лісова має право звертатись до суду і вимагати навіть компенсації. Жінці він порадив звернутись в управління.

–         Управління у випадку хамства може провести лише профілактичну роботу, бесіду з директором. Вживати якісь інші заходи нема права, – каже Василь Хомінець, -юридичних наслідків воно не буде мати. Втім, справедливості можна добитись у суді. Нажаль, моральні покарання наші люди слабо розуміють.

Василь Хомінець каже, те, що в магазині нема куточка споживача і книги скарг, це відповідно до адміністративного кодексу – порушення. Закон передбачає адміністративне покарання. Підприємець може сплатити від 17 до 170 гривень.

Адвокат Юрій Мельник пояснив, що згідно Закону України «Про захист прав споживачів», а саме статтею 17 передбачено, що споживач має право на вільний вибір  продукції  у  зручний для нього час з урахуванням режиму роботи продавця. В той же час продавець зобов’язаний    всіляко    сприяти споживачеві у вільному виборі продукції.

За словами адвоката, продавець  зобов’язаний  надати  споживачеві  достовірну і доступну інформацію про найменування,  належність  та  режим роботи свого підприємства.

 

 

–         Контроль  за дотриманням Порядку та правил здійснюють органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування у межах їх компетенції відповідно до законодавства, – каже адвокат. – Відповідно у вищевказані органи і необхідно звертатися у разі порушення торговельними об’єктами вимог законодавства. Вибір органів, до яких можна звертатися за захистом, широкий, і, насамперед, це залежить від того, які саме права порушені.

Юрист пояснив, якщо порушено права споживача, то необхідно звертатися в управління захисту прав споживачів, якщо ж людині нахамили та при цьому використали нецензурну  лайку  або вчинили інші  дії,  що порушують громадський порядок, то необхідно звертатися в органи внутрішніх справ, оскільки такі дії можна кваліфікувати як адміністративне правопорушення.

Кароліна Говірка

Коментарі вимкнені.