Євроклуб в Тернополі показав, що громадська активність може бути надзвичайно цікавою

23 лютого в рамках проекту ЄС “Підтримка Євроклубів в Україні у 2011 році” Тернопільський Євроклуб “Дружба” ТСШ № 29 з поглибленим виченням іноземних мов провів засідання у форматі творчої майстерні з використанням методики SWOT-аналізу.

У майстерні взяли участь 18 учнів – діючих членів євроклубу, 3 вчителя кафедри іноземних мов та координатор євроклубу.

Творча майстерня в рамках цього проекту була своєрідним пілотним заходом, тож її метою було вивчити питання активного функціонування та перспективи розвитку Євроклубу в навчальному закладі. Окрім цього, серед інших завдань було ознайомлення з методом SWOT аналізу, обмін думками з питань необхідності залучення однолітків в європейських ініціативах, освітніх програмах, конкурсах, майстернях, впровадження громадянської освіти в навчально-виховний процес та впровадження позитивного досвіду з питань розвитку волонтерського руху серед учнівської молоді.

Творча майстерня складалась із 4 модулів: 1. підготовчий та ігровий (актуалізація учасників, активізація їх творчого потенціалу) 2. освітній (презентація та апробація нових методик) 3. SWOT-аналіз у групах 4. рефлексійний.

1 модуль містив вправи, що дозволили учасникам познайомитися з нестандартними способами, презентувати себе у різних ситуаціях та з різних життєвих позицій (вітання чи комплімент, 7-Я, інтерв’ю). Також цей модуль містив організаційний момент, що допоміг учасникам самим визначити правила проведення тренінгу та сформувати чіткі особистісні та колективні цілі („квиток очікувань”). Задля активізації творчого потенціалу учасників майстерні були задіяні енерджайзери „Апельсин”, руханка „Акварель” та вправа „Коло креативності”, протягом яких учасники змогли розпізнати та презентувати власне бачення креативності, поділитися думками стосовно сфер та способів її застосування та вираження.

Освітній блок розпочався енерджайзером „Передай газету”, за допомогою якого учасники змогли усвідомити наскільки різноманітними та індивідуальними є прояви творчості. Тому наступним кроком була презентація методів, які найбільш зацікавили дискусійні групи задля подальшої роботи над завданнями тренінгу (метод синектики, 6 капелюхів де Боно та метод ментальних карт). Метою таких міні-презентацій було навчити учасників спрямовувати та використовувати власну творчість задля вирішення конкретних завдань. Ці методи були додатково проілюстровані та обговорені у дискусійному колі. Після цього фасилітатор презентувала метод SWOT-аналізу та шляхом мозкового штурму були визначені основні парамети аналізу діяльності діючого євроклубу та сформовані нові робочі групи.

3 модуль включав SWOT-аналіз, результати якого представлені в аналітичному звіті. Найбільш дискусійним та цікавим виявилась саме ця частина майстерні, адже думки учасників були настільки різноплановими та оригінальними, що часто переростали у плідну дискусію та сприяли розвитку нових ідей.

Рефлексія проводилась у підсумку кожного модуля, проте заключний рефлексійний модуль (і зокрема, вправа „павутинка єдності”) дав змогу учасникам обмінятися думками щодо творчої майстерні та висловити побажання і пропозиції, дати оцінку власних дій та колективної діяльності. Окрім цього, усі модулі були пронизані різноманітними ігровими моментами, що додавали позитивного емоційного налаштування та були спрямовані на формування командного духу, толерантності та взаємодопомоги.

Результати творчої майстерні:

  • учасники мали змогу проаналізувати, практично застосувати та взяти на озброєння у подальшій роботі різноманітні методи та форми творчої діяльності, міжособистісного спілкування та актуалізації власної громадської позиції;
  • була сформована група лідерів, які стануть осередком нових ідей для реорганізації та вдосконалення діяльності Євроклубу та визначено ролі інших учасників Євроклубу у цьому процесі;
  • учасники проаналізували роботу діючого євроклубу та визначили стратегію його подальшого розвитку;
  • тренінг забезпечив залучення учнів не лише до роботи школи та євроклубу, але й до поширення позитивного досвіду та розвитку нових ініціатив на рівні місцевої громади та регіону, стимулював соціальну активність та відповідальність;
  • участь у тренінгу осередку активної молоді забезпечила передання ними досвіду своїм однокласникам та їх залучення до участі у подальших заходах в рамках проекту;
  • учні обговорили питання участі в європейських ініціативах, освітніх програмах, конкурсах, майстернях та необхідність впровадження громадянської освіти в навчально-виховний процес.
Учасники поділилися враженнями від майстерні і серед найцікавіших відгуків були наступні висловлювання: “тренінг дав змогу усвідомити, наскільки важлива НАША роль у становленні суспільства”, “я ніколи не подумала б, що громадська активність може бути такою цікавою”, “із задоволенням помічаю, що крім мене є ще й інші, кому не байдуже до соціальних проблем”, “сподіваюсь, що саме таких проектів у нас буде більше, тоді молодь нарешті усвідомить, що важливо, і ми зможемо себе реалізувати”. Окрім цього, усіма учасниками тренінгу було відзначено необхідність залучення до проектів такої тематики та масштабів задля консолідації усієї країни та осередків громадських ініціатив.
Тренінг був підготовлений і проведений координаторами євроклубу, за допомогою учнів школи та з використанням методичних матеріалів, наданих УАЄС та проектом ЄС “Підтримка мережі Євроклубів України”.

Коментарі вимкнені.