За новими правилам бригада медиків повинна з’явитися на виклик через 10 хвилин

Часто, при непередбаченій надзвичайній ситуації перше, що спадає на думку – це викликати швидку. Ми хапаємося за слухавку та в поспіху набираємо 103, часто не замислюючись над тим, що комусь в цей час ця ж швидка може урятувати життя. То у якій ситуації телефонувати на 103 дійсно необхідно? Коли можна, а коли ні викликати швидку? Про це в правилах виклику бригад швидкої медичної допомоги. Вони прийняті ще у минулому році, та знає їх, на жаль, меншість.

Бригаду може бути викликано у випадках:

втрати свідомості; судом; раптового розладу дихання; раптового болю в грудній клітці; гострого болю в черевній порожнині та поперековому відділі; головного болю, що супроводжується запамороченням або нудотою; порушення мовлення, слабкості у кінцівках, що виникли раптово; гіпо- та гіперглікемічної коми; гіпертермічного синдрому; зовнішньої кровотечі, блювання кров’ю; ознак гострого отруєння; порушення перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча, інше); анафілактичної реакції, спричиненої різними чинниками, в тому числі укусами комах,змій,тварин; усіх видів травм (поранення, переломи, опіки, важкі забої, травми голови тощо); пов’язаних з невідкладною стоматологією; нещасних випадків, у тому числі обумовлених дією диму, вогню та полум’я, електричного струму, блискавки, пов’язаних із транспортними засобами; теплового удару, переохолодження; асфіксії всіх видів (утоплення, потрапляння сторонніх тіл у дихальні шляхи, удушення); наслідків злочинного нападу; надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; гострих психічних розладів (з поведінкою, небезпечною для життя хворого та/або оточуючих); інших станах, які загрожують життю та здоров’ю людини; здійснення міжлікарняних перевезень хворих, які потребують медичного супроводу.

Особи, які викликають бригаду (хворий, постраждалий, родичі або інші особи), мають:

1 – відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;

2 – назвати точну адресу виклику(район, населений пункт, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, код і номер під’їзду), у разі коли місцезнаходження вулиці або будинку невідомі, необхідно уточнити шляхи під’їзду до місця випадку та його орієнтири;

3 – назвати прізвище, стать, вік хворого або потерпілого, якщо паспортні дані хворого або потерпілого невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;

4 – описати скарги хворого або потерпілого;

5 – повідомити, хто і з якого номера телефону викликає бригаду;

6 – за можливості забезпечити Бригаді безперешкодний доступ до хворого або постраждалого, необхідні умови для надання медичної допомоги;

7 – у разі виклику бригади до приміщення, де перебуває особа, яка потребує надання допомоги, ізолювати тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги хворому або постраждалому, а також завдати шкоди здоров’ю і майну членів бригади;

8 – за можливості сприяти в транспортуванні хворого або постраждалого в санітарний автомобіль;

9 – у разі госпіталізації хворого або постраждалого до лікувально-профілактичного закладу бажано мати при собі будь-який документ, який засвідчує його особу.

Бригада не виїжджає:

1 – до хворих для виконання планових призначень дільничного лікаря(ін’єкцій, крапельниць, перев’язок, інших призначень);

2 – до хворих,які перебувають під наглядом дільничного лікаря з приводу хронічних захворювань і стан яких не вимагає надання екстреної (невідкладної)медичної допомоги;

3 – до хворих для надання стоматологічної допомоги, окрім випадків невідкладної стоматології;

4 – для видалення кліщів;

5 – для видачі листків непрацездатності, виписування рецептів і заповнення будь-яких довідок, у тому числі про стан здоров’я, а також для складання судово-медичних висновків;

6 – для здійснення міжлікарняних перевезень хворих, які не потребують медичного супроводу;

7 – для транспортування трупів у патолого-анатомічні відділення і бюро судово-медичної експертизи.

Диспетчер з прийому викликів, керуючись цими Правилами, має право відмовити в прийомі виклику. При цьому він зобов’язаний оформити письмову відмову і дати рекомендації щодо звернення у відповідний лікувально-профілактичний заклад(поліклініку, пункт невідкладної медичної допомоги або інші лікувально-профілактичні заклади), вказавши його адресу та телефон.

У разі необхідності індивідуального вирішення нестандартної або конфліктної ситуації особи, які здійснювали виклик, можуть звернутися до старшого чергового медичного працівника підрозділу швидкої медичної допомоги через диспетчера підрозділу швидкої медичної допомоги або особисто.

У Бережанах в залежності від навантаження, чергувань медперсоналу, круглорічно працює 2-3 машини швидкої допомоги. На виклик приїжджає або лікарська (лікар, фельдшер), або фельдшерська (фельдшер) бригада. Найчастіше бережанці викликають швидку з причин раптових захворювань – болі в животі, гіпертонічні кризи, інфаркти, інсульти, стенокардії – в таких ситуаціях «в гості» слід чекати лікарську бригаду. До речі, із усіх викликів швидкої медичної допомоги останні займають 82%. Залишок складають звернення з хронічних хвороб, травм, переломів, та транспортуванні хворих. За новими правилам бригада медиків повинна з’явитися на виклик через 10 (якщо ви мешкаєте у місті) або 20 хвилин (якщо проживаєте в селі). Часто можна чути нарікання з боку людей, мовляв, швидку довелося чекати цілих пів години, що вони там роблять?! Та чомусь ніхто не задумується над тим, що можливо ця швидка зараз у важче хворого, що таких викликів, для прикладу за минулий рік в Бережанах було близько 14 тисяч, що дороги у нашому місті… Продовжувати, мабуть уже не буду. Хочеться закликати усіх у будь-якій ситуації не гарячкувати. Тоді й непорозумінь буде менше, та й більшість хвороб як відомо, від нервів…

Крістіна ШУШВАЛ

Коментарі вимкнені.