У поліклініках Тернополя – новітня стратегічна гра зі спецефектами
У Тернополі люди скаржаться, що за найпростішою довідкою в поліклініці стоять по кілька годин. А якщо вас і справді щось сьогодні турбує, то розраховуйте, що турбуватиме й завтра. Бо за один день пройти всі круги черг поліклінік здоровому не під силу.
Як і кожного літа, у поліклініках особливо великий наплив людей. Та цього року все ускладнилося ще й черговою медичною реформою. Нас вкотре годували словами реформи у медичній галузі. Та щось ті реформи лише поглиблюють нас у минуле, ускладнивши систему, а відтак створюючи ще більші черги.
«Підеш у ту поліклініку – одразу хворим станеш», – фраза, що найкраще характеризує ситуацію з чергами. Батьки нарікають, що їм із малюками важко вистоювати це все. Скаржаться і ті, що нездужають. Хворі мають вистояти всі черги, щоб врешті попасти хай навіть до вузькоспеціалізованого лікаря. На вулиці спека. В приміщенні взагалі задуха, нема чим дихати. А із-за такого скупчення людей ще й нема, де сісти.
Прийшовши до поліклініки, вас очікує новітня стратегічна гра. Якщо пощастить, то навіть зі спецефектами. До кінця дійдуть лише найсильніші. Бо ці черги служать решетом для людей. Добре, якщо людина має силу, терпіння і здоров’я протиняти кілька годин коридорами. Якщо ж вам погано, люди ще не вміють читати думки, поясніть черзі ситуацію. В будь-якому випадку знайдуться добрі особи, що пропустять вас перед собою бодай в одній з черг. А вас їх очікує троє:
Черга №1. Реєстратура. Риба гниє з голови, а поліклінські затори починаються з реєстратури.
Черга №2. Сімейний лікар. Тягучку у кілька десятків людей ми й справді побачили близько дев’ятої під кабінетом дільничого лікаря. Він, власне, і видає подальші направлення до вузьких спеціалістів.
Черга №3. Вузький спеціаліст. «Ортопед починає приймати о 8.30, – розповідає пані Оксана. – Ми приходимо вже другий день. Сьогодні були тут о 7.00, і перед нами вже було шестеро людей. А до дев’ятої вже весь коридор забитий.»
Ця проблема – болюча для регіону вже не перший рік. Та цього року пішло загострення.
«Отож вирішити її швидко не вдасться» – вважає Ростислав Левчук. І додає: «Вирішення питань черг полягає у кількох площинах. Перше – це збільшення кількості тих людей, які можуть прийняти пацієнта. І друга площина – це впровадження сучасної логістики і створення єдиного медичного простору у Тернополі.»
Першу площину планують вирішити за допомогою підвищення лікарського професіоналізму і збільшення кількості приймаючих спеціалістів. Друга площина значно складніша:
«Зараз ми почнемо у місті розробляти логістику руху хворих у медичних закладах, логістику документообігу, логістику поєднання медичної галузі в інтеграцію системи охорони здоров’я області. Тобто, всі ці питання дозволять планувати хворому свій час перебування в лікаря, записатися чи через Інтернет, чи по телефону, а не сидіти під кабінетом і чекати на свою чергу.»
Без цих заходів черги не зникнуть.
Минулі роки було багато, хто скаржився, що талонна система не діє, оскільки все-одно доводиться вистоювати черги. Завідувач міської дитячої поліклініки Володимир Кучма каже:
«Щоб люди з талонами йшли без черги, оскільки прийшли на призначену їм годину, мають стежити працівники регістратури, завідувач поліклініки та лікарі-спеціалісти».
І додає, що, маючи на руках талон з вказаною годиною, сміливо йдіть до лікаря.
Головний лікар міської комунальної лікарні №2 Віктор Кміта коментує ситуацію так:
«Нині наша поліклініка, за статистикою, обслуговує майже 89 тисяч людей. Але реально – 112,5 тисяч пацієнтів. Різниця суттєва. На цих людей держава не розрахувала ні копійки, ні штату, ні лабораторії, ні рентгену. Але ми не можемо відмовити їм у допомозі… За нормативом, лікар має витрачати на кожного пацієнта 12 хвилин. Хіба можна за такий час встановити діагноз?»
Погодьтеся, що, потрапивши до потрібного фахівця, ми хочемо, щоб нам приділили часу стільки, скільки дійсно необхідно, в той же час, сидячи в черзі, щиро прагнемо, щоб інших приймали якомога швидко. Лікарі коментувати ситуацію відмовляються, мовляв вони приймають стільки, скільки людині потрібно. Швидше не вийде.
До того ж завжди є люди для позачергової черги. Окрім тих категорій пацієнтів, які мають право на позачергове обслуговування, які встановлюються законами та територіальними програмами надання медичної допомоги, часто в такий список попадають й інші. Є жарт, що найвагоміше право на позачергове обслуговування дає фраза «Мені тільки спитати». І такі питайли теж ускладнюють процес. Ще кілька пунктів від яких черга не почне рухатись швидше: 1. Якщо ви будете вриватися без стуку і дозволу увійти, 2. Якщо ви кожної можливості заглядатимете в щілину до кабінету.3. Якщо ви вриватиметеся в кабінет зі словами «мені тільки підписати» до того як його не покинув попередній пацієнт. 4. Якщо ви обливатимете того ж таки лікаря, побачивши чашку на столі, або будете цікавитися, де ж це він ходить цілих десять хвилин, коли під дверима люди.
Наразі особливо багато людей в ранкові години. До 14-ої, запевнюють, все втихомирюється. І такий ранковий аншлаг не спадає ось уже кілька тижнів. Більше того, що ближче до навчального року, то черги будуть ставати лише довшими. Врешті: сумнівні реформи завжди викликають спротив у суспільстві.
Катерина Пронь, Новини Тернополя “Погляд”
Коментарі вимкнені.