Єдиний на Тернопільщині державний асфальтний завод хочуть знищити!

Керівник б’є на сполох, адже умисно об’єднують завод, щоб потім «добити» і продати його за безцінь. Люди сидять без роботи. В Службі автодоріг переконують – ремонтників не скеровували на завод за асфальтом, бо той можуть відключити від комунікацій за борги.

– Реорганізація в дорожній галузі потрібна, я тільки «за». Але ж не методом повного знищення! – заявив Ігор Терновий, керівник філії Деренівський асфальтобетонний завод – дочірнього підприємства Тернопільський облавтодор. – Наразі ми маємо саме такі приклади, коли державні підприємства знищують, прикриваючись оцією-таки реорганізацією.

Методом реорганізації хочуть приєднати єдиний в області державний завод з виробництва асфальту до завідомо збиткового підприємства – Великоберезовицької дорожньо-експлуатаційної дільниці, чи будь-якої іншої філії, каже директор. Про це він дізнався від керівництва Облавтодору. Станом на 2 жовтня таким самим чином почався процес об’єднання філій Борщівського, Шумського та Підволочиського райавтодорів.

До цього вже об’єднали Монастириський з Бучацьким, Підгаєцький і Козівський з Бережанським, а Гусятинський з Чортківським. Таким чином впроваджується програма ще регіоналівського керівництва з оптимізації роботи галузі та економії коштів.

 

 

Об’єднують – перестане існувати

– Минулоріч вже приєднали філію Тернопільський «Доркомплект» до цієї ж структури, – каже Ігор Терновий. – Вона раніше займались виготовленням дорожніх знаків, інформаційних таблиць, автобусних павільйонів і металевих піднавісів. Після приєднання фактично така структура зникла. Вони нічого не випускають, спеціалісти розрахувались, територію продали приватній структурі. Подібна доля чекає і нас.

Деренівський завод – єдиний в області державний, на території якого є дві асфальтобетонні установки. Денна виробітка може сягати до 1000 тонн.

– Тернополяни, напевне, пам’ятають, як у січні 2013-го оперативно «вкатували» вертолітну площадку у Почаєві для Януковича, – каже Ігор Терновий. – Тоді ми виготовляли матеріали. Зима, матеріали мокрі, мерзлі, а ми випустили за один день 755 тонн.

Якщо асфальтний завод приєднають до великоберезовицького підприємства, максимум через рік він перестане існувати, переконаний директор. А якщо і буде діяти, то вже в приватних руках. Його таким же чином від’єднають і продадуть за безцінь, як металобрухт. В результаті приватник отримає дві асфальтобетонні установки, підвищену естакаду для вивантаження восьми вагонів сипучих матеріалів і під’їзну колію для одночасної вигрузки трьох цистерн бітуму, власну котельню і бітумоплавильню. Ще два бітумосховища з паропідігрівом по 500 тонн кожна і одне – ємністю 3000 т. Бонус до цього всього – два гектари землі. Не потрібно бути надто розумним, щоб порахувати і зрозуміти – такий масний шмат може піти у приватні руки за добрий відкат.

– Зараз нас перевели на триденний робочий тиждень. Точніше – на триденний неробочий, бо навіть, як ми і виходимо, замовлень і матеріалів для нас немає, – скаржиться пан Терновий.

Завод під носом, а возили за 40 км

Влітку робили капітальний ремонт дороги державного значення Доманово-Ковель-Чернівці-Теребляче у селі Мшанець, що на Теребовлянщині. Асфальт возив приватник з Тернополя – а це близько 40 км. І це – коли за два кілометри від дороги, яку ремонтували – є завод, причому державний!

– Кому завод вигідно знищити, запитуєте? Напевно, конкурентам, – каже Ігор Терновий. – Важко боротись з державними цінами – ми їх встановлюємо за певною калькуляцією. Як правило, приватники можуть між собою домовитись. Думаю, вони спочатку дізнаються наші ціни, а вони відкриті, і скидають свої на кілька гривень.

Замовником робіт з ремонту доріг виступає Служба автодоріг в області. Вони ж є розпорядником коштів з держбюджету. Саме вони можуть вибрати постачальником матеріалів державний завод, або приватну структуру.

– На останній прес-конференції керівник Служби автодоріг заявив, що у нас застаріле обладнання. Це неправда! – переконує Ігор Терновий. – Цим ввели в оману тернополян.

Обладнання на державному заводі комп’ютеризоване, переконує директор. Останній змішувач був введений в експлуатацію в 2004 році. Інший – трохи старший. Щороку ми проходимо сертифікацію. Все працює на належному рівні.

Дороги такі, що всім є робота

Реорганізація підприємству справді потрібна, вважає пан Терновий. І дороги в області в такому стані, що роботи вистачить щонайменше на 30 років всім. Але ж має бути якась пропорційність. Натомість «державники» сидять без роботи, отримуючи мізерні зарплатні, а працюють лише приватники.

Як ліквідують Деренівський завод, Теребовлянщина втратить податки. Натомість виграє лише приватник, який через рік може за безцінь, умовно – за 200 тис. грн, отримати ті ж сховища для бітуму з опаленням. Взимку тонну бітуму можна придбати за 7000 грн. Натомість влітку продати вже за 12. Аби збудувати подібні, потрібно вкласти мільйони.  Дістануться приватнику за безцінь і земля та обладнання.

Довідка

Обсяг виконаних робіт з повної заміни дорожнього покриття в області становить близько 40 млн. грн., вкладено 20 тис. тонн асфальтобетону, замінено покриття на 22 км. автомобільних доріг загального користування, повідомили у прес-службі Служби автодоріг в області

До речі

У Рівному, наприклад, підтримали саме державне підприємство і дали можливість спеціалістам працювати. Як ми з’ясували, при Рівненському райавтодорі працював асфальтобетонний завод. Його навпаки вивели зі складу філії райавтодору і створили окрему філію – завод працює за 18 км від Рівного. Виходить, що «об’єднання» у рамках реструктуризації – лише прикриття для місцевих чиновників.

Орієнтувати приватників на завод, який можуть від’єднати від комунікацій, було б не правильно

Ми звернулись до керівництва Служби автодоріг в області, аби підтвердили, що завод справді планують об’єднати та чому замовлення отримують лише приватники.

– В цьому році не плануються будь-які дії щодо реорганізації чи приєднання або виведення Деренівського асфальтобетонного заводу з структури Облавтодору, – запевнив начальник Служби автомобільних доріг в області Богдан Юлик.

Щоправда, чи уникне завод «об’єднання» на початку наступного року, нам так і не повідомили.

  • Ситуація така, що підрядні організації виконують роботи за власні обігові кошти, – каже Богдан Юлик. – Кожен підрядник планує сам свій виробничий процес, домовляючись з тою приватною структурою, яка йому на вигідних умовах може виготовляти асфальтобетон.

Станом на 2 жовтня Деренівський асфальтобетонний завод має заборгованість за газ приблизно 700 тис. грн, і за електроенергію – ще 60 тисяч. Тому орієнтувати приватні організації на асфальтобетонний завод, який в будь яку хвилину можуть від’єднати від комунікацій, було б не правильно, вважає Богдан Юлик.

Випуск продукції Деренівського АБЗ, т

Продукція/ рік2008200920102011201220132014 (9 місяців)
Гарячий асфальт39 96129 32520 63227 96520 6458 7366 932
Чорний щебінь18 33912 5513 4278 7504 2473 7141 470

 

2008-2009 рр. за 2 роки (криза) – 100 176 т

2010-2013 рр. за 4 роки (покращення) – 98 116 т

За 9 місяців 2014 – 8402 т

Ірина Белякова, 20 хвилин

-1 thoughts on “Єдиний на Тернопільщині державний асфальтний завод хочуть знищити!

  • 11:21 | 6.10.2014 о 11:21
    Permalink

    якщо служба доріг заплатить Тернопільському облавтодору борг, який вона винна в ромірі 25 млн.грн, то оплатити борг за газ 0,7млн.грн. не велика проблема. Тим більше перед настанням холодів!!! А так спеціально НЕ ПЛАТЯТЬ, щоб мати хоч якийсь (дурацький) аргумент…

  • 11:32 | 6.10.2014 о 11:32
    Permalink

    Ми, працівники філії “Великоберезовицька дорожньоексплуатаційна дільниця” тільки сьогодні дізнались, що роботи в селі Плебанівка, Теребовлянського району ( а це на нашій дорозі яку ми обслуговуємо і яку ми готували до укладки асфальту ТРИ МІСЯЦІ!!! – віддали приватникам з Вірменії!!! по тій самій схемі що і в селі Мшанець! Віддаль до ДЕРЖАВНОГО АСФАЛЬТНОГО ДЕРЕНІВСЬКОГО ЗАВОДУ ВІД ПЛЕБАНІВКИ 5 км!!! В нас ВЗАГАЛІ Є ПРОКУРАТУРА?????????????????……..

  • 23:29 | 6.10.2014 о 23:29
    Permalink

    І знову БРЕХНЯ!!! Борг за електроенергію станом на 1 жовтня 2014 року ПОВНІСТЮ ВІДСУТНІЙ!!! А якщо і був борг за використану електроенергію в вересні місяці то він становив 17 тис. Грн. Але аж ніяк не 60 тисяч грн. Це дуже легко перевірити в Тереьовлянському РЕМі.

Коментарі вимкнені.